Rust.

Rust is erg kostbaar in deze tijd en een mens kan er wanhopig naar op zoek zijn. Aan de andere kant, elk mens zal zich bij tijd en wijlen zorgen maken. Ik geloof niet in mensen die de anderen onderwijzen, als of zij in alles overwinning hebben. Ook al zou het zo lijken, het is gewoon niet waar.

Wij hebben allemaal onze strijd, Elia had het, Mozes, David en ook Paulus. Natuurlijk zijn we niet allemaal dezelfde. De één heeft er meer last van als de anders, de grens is bij de één sneller bereikt als bij de ander. Maar toch is niemand er echt vrij van. Wat een geluk dat we de Heer hebben hebben in ons leven, die ons nooit in de steek zal laten en vooral, die ons begrijpt.

Ik ben zo blij dat de Bijbel zegt, dat ook Jezus dodelijk beangst was in de hof van Gethsemanee. Je zou met andere woorden kunnen zeggen: “Hij maakte zich buitensporig veel zorgen”. Hij verschilde zelfs daarin niet echt van u en mij. Jezus is God en Hij werd tegelijk mens zoals u en ik. Maar gelukkig staat er in Luc. 22:43 dat er een reactie van de hemel kwam, een engel verscheen aan Hem om Hem kracht te geven. Kennelijk had de Heiland dit nodig. Omdat Hij dat nodig had in die donkere uren, weet Hij als geen ander hoe zeer wij kracht nodig hebben als we in moeilijke uren zijn. Wij mogen met vrijmoedigheid roepen tot God, Hij zal ons niet afwijzen maar Hij begrijpt ons. (Hebr.4:15).

We weten het wel: we moeten onze problemen loslaten en er niet bij parkeren. We moeten ze overgeven in Gods hand en vertrouwen dat onze problemen nergens veiliger zijn. We weten dat wel, maar als het moment daar is, dan is het toch ook een strijd.

Ik ben God ook zo dankbaar dat Hij zo’n groot geduld heeft met mij en in feite met ons allemaal. Wat zou er van ons terecht gekomen zijn, als God niet langer lankmoedig over ons zou zijn. Maar gelukkig, Zijn liefde is een kracht die ons in alle omstandigheden van ons leven wil dragen.

Psalm 68: 20,21 zegt “Geprezen zij de Here. Dag aan dag draagt Hij ons; die God is ons heil. Die God is ons een God van uitreddingen, bij de Here Here zijn uitkomsten tegen de dood.”

HH

Over HH

Our desire is to preach the gospel of God's love in different ways. Also we would like to help other people, if you are in trouble or you need advice.
Dit bericht werd geplaatst in Diversen, Evangelie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s